יום שני, 7 בספטמבר 2015

Yellowstone 2/9-4/9

2.9
קמנו מוקדם עשינו קניות ב Wallmarts – בזמן שהילדים ישנו, כי אם הם היו באים אתנו זה היה יכול להיות בלתי נגמר מבחינת זמן וכסף....(השארנו את מעיין כמבוגר האחראי)  חוויה מטורפת לגמרי. יש הכל ובזול. מאד מבלבל....

נסענו ל Yellowstone. שם נכנסנו, אכלנו צהריים ומיד עלינו על בגדי ים והלכנו לאורך נחל שבוקע מתוכו מים חמים. בכניסה פגש אותנו חבר - אייל.

קוראים למקום Boiling River. מים חמים, נעימים ומאד מאד מרגיעים ומחיים אחרי נסיעה כל כך ארוכה. בילינו שם כמה שעות והיה ממש קשה לצאת מהמים.

משם נסענו לתחנת מידע ואספנו את החוברות של פקחים צעירים של Yellowstone(אנחנו ממש חדורי מטרה לכבוש את כל הפארקים בדרכינו) ועשינו הליכה קצרה במעיינות חמים. מים וולקנים בוקעים מהאדמה ויוצרים בריכות צבעוניות יפיפיות.

משם לאתר הקראוון שהיה במרכז חורש יפיפה נחנו ליד המדורה עם תה ולישון

3.9
אחרי התלבטויות רבות הוחלט לצאת מYellowstone  ללילה. מסתבר שעונת האקדוחנים והרודאו באה לסופה ואין ברירה אלא לנסוע ליום ל Cody, עיר בוקרים של Buffalo Bill. מחר נשוב ל Yellowstone.
רצינו לנצל את הדרך (3 שעות) לצפייה בחיות בר. למטרה זו היה צריך לקום מאד מוקדם, כי החיות הכי פעילות מוקדם בבוקר. עשינו הצבעה ופה אחד הילדים אמרו לקום מוקדם! וכך היה, קמנו מאד מוקדם (6:00) בלי כל טרוניה על מנת לעשות נסיעה בדרך מרהיבה שאמורה להיות שופעת בחיות בר. ראינו הרבה מאד Bison. אפילו אחד הלך בכביש לפנינו ועבר על פנינו לא יותר מ 2 מטר, ראינו עד רמת השנוזלים שיורדים מאפו.

פגשנו גם אייל קטן
ורגע לפני שהתייאשנו מלראות חיות נוספות, תומר ראה איטם לבן ראש בצמר עץ. זה סיפק אותנו ויצאנו לדרכינו למערב הפרוע.

הגענו לעיר Cody שנראתה קצת כמו Radiator Springs מהסרט מכוניות, למי שמכיר.
תחנה ראשונה מוזאון Buffalo Bill. מוזאון מאד מרשים, אחד היפים שחווינו. הוא היה אינטראקטיבי, מוחשי ומרגש בכל כך הרבה רמות. נתן סקירה יפה לבעלי החיים, האינדיאנים, Buffalo bill
עצמו כמובן

ואקדחים ורובים מהמערב הפרוע עד היום. יניב הראה את כישרונו בכך שפגע בכל המטרות ירי עם הבנים. הם היו מאד גאים באבא שלהם
משם הלכנו ל Irma הוטל. זה מלון שנמצא מאז זמן Buffalo Bill, נקרא על שם הבת שלו. מאד מרשים באוטנטיות שלו, פחות במזון המטוגן שאכלנו בזמן שהמתנו להופעת האקדוחנים. לאט לאט הגיעו למקום טיפוסים לבושים כמו שריף, פורעי חוק ועוד דמויות מסרטי המערב הפרוע. הילדים התלהבו מהקטע ומקרב האקדוחנים עד שהרגישו צורך הצטלם עם החברה בתום ההופעה.

אחרי כן הלכנו למכון צילום תמונות כמו בזמן המערב הפרוע (הרי היה להם מצלמה דיגיטלית והכל). מעיין היתה מרוצה עד הגג להיות הילדה עם השמלת מלמלות, תומר היה פורע חוק ויונתן שיכור ומהמר. אייל רצה להיות רע, אבל עם הפרצוף המתוק הזה קשה לאמר שהצליח לו, אבל כולם היו מקסימים וחוו חויה בלתי נשכחת.

4.9
יצאנו מCody  ורגע לפני שנסענו חזרה ל Yellowstone, ראינו עיירה מעניינת חולפת על פנינו. עשינו אחורה פנה והלכנו לבדוק מה קורה שם. מסתבר שמשהו אסף מבנים, בקתות, כרכרות וכל מיני שרידים מלפני 100 – 150 שנה ויצר מיני עיירה משוחזרת יחודית להפליא. האמת שכשתיארו לנו את Cody כך תיארתי אותה לעצמי. אך זה היה ממש אותנטי, היו בקתות ציידים, החדר שבו ביל קסידי וסנדנס קיד (פורעי חוק מפורסמים) התחבאו לפני השוד שבו מצאו את מותם, מסבאה, בית ספר ועוד ועוד והכל מקורי. הילדים עפו, וההורים אף יותר.

אחרי זה ממש הינו מוכנים לחזור לטבע.
פקניק קטן ליד הנחל
משם עשינו מסלול למפל הגדול בקניון ונחל Yellowstone, מאד מרשים, הצבעים היו מיוחדים, צהוב (מן הסתם) לבן ועוד מיני צבעים. עשינו מסלול בשם Uncle Tom שבו ירדנו עד לנקודה הכי קרובה למפל ולעלות חזרה דרך 380 מדרגות – הלוך ושוב. איך אנחנו יודעים מה מספר המדרגות? מעיין ואייל ספרו אחת אחת כדי להתגבר על המאמץ והפחד (היה מאד תלול).

משם עברנו בבוץ המבעבע. מסלול שעובר בין ביעבועים של בוץ שנשמעים קצת כמו ה Fire swamps  מהסרט הנסיכה הקסומה. היה גם מערה בשם לוע הדרקון. שפריצים של מים ובוץ בוקעים יחד עם קולות דרקוניים...מחר לגייזר המפורסם Old faithful או כפי שהתחלנו לקרוא לו – הפלוץ הגדול.