יום חמישי, 10 בספטמבר 2015

8.9 - 10.9 Arches & Canyonlands

8.9
התחלנו את היום בהבטחה לילדים פיצוי על הנסיעה הארוכה (סהכ 8 שעות)
נעשה עצירת ביניים בפארק מים גדול. ההתרגשות גדולה, נסענו למקום, ובדרך חשבתי לעצמי, איזה כיף, כולם חוזרים עכשיו ללימודים אחרי סופש ארוך, נהיה לבד בפארק. ואיך שאנחנו מתקרבים אנחנו רואים שלא נהיה רק לבד, אין שם נפש חיה. יותר מזה – סגור. היום האחרון לתפעול היה אתמול....

האכזבה היתה כל כך גדולה בכל כך הרבה רמות, שפשוט התחלנו לנסוע למואב...יניב בדרך מצא מוזאון דינוזאורים באיזו עיר שכוחת אל, אז נכנסנו אליו. הילדים כל כך נהנו שברגע פארק המים נשכח ועולם דינוזאורים מילא את מקומו.
חזרנו לקראוון
הנופים השתנו מהררי וירוק, למשטחים של שדות צהובים ולאט לאט המדבר נכנס לתמונה. הצבעים השתנו מצהוב לחום לאדום - הגענו למואב. הרים אדומים עם שיחים ירוקים. צבעים כל כך עזים!
הסתובבנו קצת בעיר, ממש חמודה, אכלנו יוגורט בטעמים, סגרנו ראפטינג למחר בנהר הקולורדו, קפיצה זריזה לבריכה באתר הקראוונים, שקשוקה ולמיטה.

9.9

8:15 הינו במואב, 10 נכנסנו למים. 3 שעות של שייט בנהר הקולורדו, חלק בסירות משוטים, חלק בקייק, לפעמים בתוך הסירה ולפעמים מחוצה לה ושחינו במים.

היה שייט מאד רגוע, אפילו רגוע מידי, רוב המשפחה היתה שמחה לקצת יותר אקשן, עכשיו אנחנו יכולים להעריך את הרפטינג הקודם שהיה מטורף באקסטרים שלו ביחס למה שקרה הפעם. אבל, הפעם הנופים היו שונים. היינו בנהר בתוך מדבר אדום. הרים וסלעים מזדקרים מכל עבר, שלוות מדבר.
יונתן זכה לשוט בקייק עם בחור מבוגר שווצרי בשם ראלף. בחור תמהוני שרדה ביונתן לאורך כל הדרך. למזלו, של ראלף, שיונתן לקח הכל ברוח טובה ובסוף נשפכנו כולנו כשנתן ליונתן לזרוק עבורו משהו לפח....
שטנו באזור שצילמו את אינדיאנה ג'ונס השלישי,  סצנת פתיחה. אייל נזכר בזה את נוכחות הסוסים בסצנה ובגלל שהיה כל כך לא מסופק מהרפטינג, ביקש פיצוי על סוס....מתחילים לחפש...

משם הסתובבנו בשמורת הטבע Arches. מצאנו מקום מושלם לפיקניק, אכלנו בולונז עם ניוקי לבקשתו של תומר.
משם הסתובבנו בשמורה

המקום אמנם נקרא The balance rock, אנחנו החלטנו לקרוא לו הפין של פיקסו.
ב Delicate arch
ובכל מיני מקומות מרהיבים ביופיים.
ציורי קיר אינדיאנים
היה כל כך חם, שהיינו חייבים לקנח עם יוגורט...

10.9
חזרנו לשמורת Arches  לגינתו של השטן,

אזור מדהים עם סלעים ענקיים אדומים ומרהיבים
 נכנסנו לאווירה:

היתה דיונת חול שאי אפשר שלא להתגלגל בה...
משם ל Park Ave.
סגרנו את הפרק Arches   עם ההשבעה וקבלת טאג פקחים צעירים של שמורת Arches. אך לא נחים לרגע כי משם ישר לשמורה   Canyonland. אספנו את החוברות לפקח צעיר בשמורה הזו ויצאנו לחקור אותה.
פה הנופים אחרים לחלוטין. אם ב Arches  הסלעים מזדקרים, פה הקניונים עמוקים מתחתינו.

Buck arch

ושקיעה בתצפית של Dead horse canyon.