יום שני, 31 באוגוסט 2015

28.8 - 29.8 Waterton

28.8.15

קמנו בבאמף, נפרדנו ממשפחת קליר אחרי שהעבירו לנו את הציוד שלהם. שוב תודה!

ונסענו 4 שעות ל שמורת הטבע Waterton. הנסיעה עברה חלק, בלי התלוננויות משמעותיות. שעורים, ציורים, קריאה וכתיבת ספרים הנעימה את זמנינו. הנופים השתנו ומהרי הרוקי עברנו לשפלה חקלאית עם הרבה שדות צהובים עם באלות של חציר. לאורך הנסיעה ראינו אין ספור סוסים רועים באחו. אייל החליט שהוא חייב לרכב על סוס. מידי פעם איש בכובע קאובוים השב את תשומת ליבם של הילדים (עוד לא יודעים מה מצפה להם בהמשך...).

חנינו באתר הקראוונים Waterton springs, אכלנו צהרים צנוע בגלל השפע המורע של אתמול עדין היווה מחיר בקיבתינו. אפילו ליונתן זה היה יותר מידי. בדקנו את השטח ויצאנו לחוות הסוסים הקרובה.
בזמן ההמתנה לסוסים, פתאום הופיע דוב שחור גדול. ולא, לא נקודה רחוקה באופק, אלא כ 20 מטר מאיתנו! אחרי כ 10 שניות החל לרוץ לכיונינו. יניב, יעל, מעיין ואייל יישמו את התרגולת ולא זזו ממקומם. יונתן ותומר היו מעט רחוקים מאיתנו, וכשהם ראו את הדוב, הוא החל לרוץ לכיוונם, והם ברחו כל עוד נפשם בם לאחורי קראוון שחנה ליד. אחרי שהדוב נעלם בחורש הקרוב, התכנסנו יחד, עם תחושת התקף לב קלה, ושיחזרנו בפני הנערים את התרגולת שוב.

התמונה יצאה מטושטשת כי מרוב התרגשות, פוקוס לא היה ראשון בסדר העדיפויות. מבטיחים להכניס את זה לתרגול מפגש עם דוב לעתיד
צפיה בדוב, הינה חוויה, שנראה לעין, לא נדירה באיזורים אילו, אך עדין גם בני המקום התרגשו מהמאורע.

עלינו מרוגשים על הסוסים. מעיין ישבה על סוסה בוגרת לבד ונהנתה מהדרך מאד, יונתן ותומר הראו את התוצאה של קיטנות סוסים ברכיבה רגועה ויפה ואייל היה בעננים. רכבנו בשדה, יער ולתוך אגם יפיפה כשעה של רכיבה נעמה ורגועה באיזור יפיפה. בסוף הרכיבה, אחרי שהזדכנו על הסוסים, המנהלת של המקום נגשה אלינו ונתנה למעיין פרסה למזל טוב וסגרנו שאם תגיע לישראל (נוצריה אדוקה), נעשה לה סיבוב בנצרת...

משם נסענו לעיר Waterton ואיך שחנינו את הקראוון ראינו כמה איילים ועופרים יושבים בנחת על הדשא, כנראה שהחרבה האלה הם כמו חתולים אצלינו. גם סנאי מזדמן עדין מרגש אותנו...

הלכנו לאורך האגם, הסתובבנו קצת בעיר שמאד חמודה, תיירותית אך בטוב טעם, יניב העביר שעור בהקפצת אבנים

וחזרנו לאתר הקראוונים דרך שדה של ביזונים Bison. יש כ 24 ביזונים בשמורה, וראינו 11 מהם מלחחים את העשב ברגוע.

29.8

היום הזה הוכוון לטייל בפארק Waterton, המזג אויר היה מלא רוחות וחשש לגשם, אך זה לא שבר אותנו. שלא תבינו לא נכון, גשם זה בדיוק מה שרצינו. זו הדרך לעזור בכיבוי השרפות וניקוי האויר מכל העשן והאובך.

אחרי מילוי דלק יצאנו לקניון האדום Red rock Canyon. לא זה שליד אילת אלא זה שב Waterton Canada.

אייל לקח איתו מגדיר עקבות בעלי חיים וחיפש לאורך הדרך עקבות של דוב, שועלים ופומה. אך בסוף מצא רק של סוס...

נכנסנו למים הקפואייייים יחד עם אוטובוס מלא בתיירים פיליפינים. אחרי המסלול ההקפי בקניון האדום, הלכנו את המסלול לכיוון תצפית על מפלים יפים – Blakiston Falls.
משם נסענו וחנינו ב Akamina Pkwy, אכלנו ארוחת צהריים בקראוון כי התחיל לטפטף ויצאנו למסלול מקסים העולה לאגם קטנטן Upper Rowe Lake. עלינו בין הטיפות והרוחות והגענו לאגם יפיפה, לצערינו היה קר מדי מכדי להכנס, אז במקום מצאנו מכסה במבנה מעץ ויניב הכנין לכולם תה חם, עם טעם קל של מרק.. (ארוחת צהריים)
בדרך הלוך ושוב, על מנת לגייס את כוחות הקטנים שבחבורה, המצאנו סיפור – "רין ורון ושולה המכשפה" סיפור מאד מוצלח שיצא ברובו מהילדים, כל כך התלהבנו מהתוצאה שהחולט על סידרה, יצא בהוצאת ידיעות אחרונות בקרוב.

משם נסענו בדרך עקלקלה לאורך צוק לאגם גבוה בין הרים, אחד היפים שראינו (וראינו רבים) Lake Cameron. הגשם והקור ניצחו ועשינו רק גיחה זריזה, אך שווה ביותר.